Detta blev en ganska lång (22 km) och tuff dag, dessutom varm. Varierad och vacker större delen som tur var.
Vandringen började med ett brant nedförslut från  Norma på ett par tre km, Norma ligger ju uppe på en hög klippa. 
(null)

Efter ytterligare ett par km så kikade jag in på ett fint gammalt kloster, Vavisciolo Abbey, med anor… cirka 1000 år bakåt i tiden. Det är något speciellt med dessa byggnader, något fridfullt! 
(null)

Vandringen fortsatte genom ett lite platt område tills jag skulle upp på berget leden går igenom, till byn Sermoneta. Puh , det var brant… Tog en rejäl paus för mer stigning väntade på väg mot staden Sezze. 
(null)

Återigen en seg o lång stigning och varmt! Komtill sist in i ett skogsområde vilket var skönt, men brant på sidan var det.
(null)

Efter skogen väntade en lång sträcka med  jordbruksmark, med ett par km avslutning nedförslut med mycket lösa stenar, vilket jag tycker är jobbigt, lätt att trilla. Denna dag kändes det som om vägen aldrig tog slut och som vanligt låg Sezze på en höjd! 
(null)

När jag upptäckte att mitt B&B låg på andra sidan stan… så hörde värdinnan att jag var trött så hon hämtade mig med bil, hjältinna!
Fin utsikt var det också.
(null)

På boendet fanns också de vandrare som jag träffat på tidigare, de var också trötta o hade ingen lust gå in till stan för att äta. En mycket uppskattad lösning dök upp, damen som ägde stället lagade ihop en riktigt god italiensk måltid som vi alla uppskattade extremt mycket, ingen hade orken gå in till stan för att äta. Det var inget hon slängde ihop på nolltid, hon stod vid spisen 2,5 timmar..,
(null)




Kommentera

Publiceras ej