Vår huvudstad har väl de flesta besökt vid några tillfällen och då hunnit få en hyfsad bild av staden. Då jag tillbringat en hel del dagar här även å jobbets vägnar så har jag mina favoriter och även hittat några nya sådana.

Mina favorithotell ligger lite utanför citykärnan, beroende på att rummen mitt i stan ofta är dyra, är ytterligt små, plus att det är mer stök o buller inne i stan.

Favorithotellet just nu är Elite Hotel Marina Tower. Det går endera att ta sig dit med buss från Slussen eller njuta av en trevlig båttur med SL-båt från Nybroplan. 
Hotellet är mycket fräscht och har en ypperlig frukost och dessutom en mycket bra middagsrestaurang. Service på hög nivå dessutom och det till ett vettigt pris, som medlem i Elite så betalade jag 1.040 kr per natt inkl. frukost. Nej, jag är inte sponsrad av Elite…
Utöver detta så finns ett bra gym och en mycket fräsch turkisk bastu (Hamam) med stor bassäng och en vanlig bastu i huset. 
Det är en separat anläggning som drivs av Sturebadet.
(null)

Mitt andra favorithotell är Marriot på Kungsholmen, fina stora rum, och med internationell atmosfär, det är dock ett hotell med en högre prisbild.

Ett måste för min del vid ett besök i Stockholm är ett besök på Fotografiska, tre våningar som är fyllda med olika utställningar med fotografi av världsklass. Fotografiska med fin utsikt mot Gröna Lund och Djurgården och har en trevlig restaurang/cafe. Enkelt är det att ta sig dit, åk till Slussen och gå 6-700 meter mot Vikingterminalen.
(null)

Denna gång provade vi att äta på en för mig ny restaurang på Sturegatan, 
"Hantverket". Det var inte helt lätt få tag på bord där så att reservera ett bord är ett måste. Högsta betyg även här, en restaurang med trevlig lagom stökig stämning, modern och spännande inredning och god vällagad mat med spännande smaker. 
(null)

Kommentera

Publiceras ej